Conferință: Inițiere în știința Postului cu Apă în scop terapeutic și transformațional Participă La Eveniment

Blog

O zi de post negru săptămânal

Postul negru / Sănătate

O zi de post negru săptămânal

O zi de post negru săptămânal

Cele mai recente studii sugereaza ca un post negru saptamanal ne poate ajuta sa traim mai mult si sa ne mentinem tineretea. Dupa cum bine stii, cremele si tratamentele locale disponibile pe piata sunt rareori de ajuns pentru a putea invinge trecerea timpului. Asa ca, ce-ai avea de pierdut daca ai incerca sa tii post negru o data pe saptamana?

Cum ne putem da seama daca suntem capabili sa tinem post negru sau nu? Oare chiar este posibil sa rezistam o zi intreaga fara sa mancam nimic? Oare senzatia de foame si durerile de stomac nu ne vor coplesi? In acest articol iti vom raspunde la toate aceste intrebari (si nu numai), deci citeste in continuare si ia aminte!

De ce este sanatos postul negru?

Priveste lucrurile astfel: sistemul tau digestiv lucreaza permanent, chiar si atunci cand dormi. Multe dintre bolile care ne afecteaza sunt rezultatul direct al toxinelor ce se acumuleaza in tractul digestiv dupa ani si ani de consumat alimente nesanatoase. Stii deja ca somnul este esential pentru sanatatea organismului tau, deci de ce nu i-ai da si stomacului tau sansa sa faca o pauza?

Mahatma Gandhi a fost un sustinator infocat al abstinentei totale de la mancare, el insusi obisnuind sa tina post negru in mod regulat. Conform cercetatorilor, gratie acestei practici, Gandhi a reusit sa aiba o viata foarte sanatoasa si activa. De fapt, daca acesta nu ar fi murit la 79 de ani din cauza unei impuscaturi, este foarte posibil ca el sa fi trait mult mai mult.

Insa, este posibil ca forma extrema de post negru pe care Gandhi o practica sa nu fie benefica pentru toata lumea. Multe persoane cred ca pot slabi daca nu mananca nimic timp de cateva zile, dar acestia se insala amarnic. In plus, un post negru prelungit ar putea cauza pierderi de masa musculara si tesut adipos, dar si probleme cardiovasculare.

Asa cum am mai mentionat si in alte articole, corpul uman poate supravietui pana la zece zile in absenta hranei, fara ca sanatatea acestuia sa fie afectata pe termen lung. Insa, te sfatuim sa nu tii post negru mai mult de trei zile la rand. Pentru a obtine cele mai bune rezultate posibile, ideal este sa faci un obicei din aceasta practica, de preferinta sa-ti rezervi cate o zi pe saptamana pentru a tine post negru.

Cel mai important beneficiu al postului negru este posibilitatea data organelor de a se regenera. Astfel, te vei simti si vei fi mai tanar. In acelasi timp iti vei mentine sanatatea, vei fi mai fericit si productiv, iar sistemul tau imunitar va fi mai puternic. Unele persoane sustin ca, tinand post negru, au reusit sa se vindece de afectiuni ca astmul, artrita, hipertensiunea arteriala si diverse alergii.

Pe langa faptul ca aduce beneficii sanatatii fizice, practica de a tine post negru este foarte utila si pentru bunastarea noastra emotionala si spirituala. Atunci cand tinem post negru dobandim liniste sufleteasca, devenim mai veseli si intreaga noastra perspectiva asupra lumii se schimba. In aceasta perioada, ne dam seama ca alimentele pe care le consumam ar trebui sa ne hraneasca, nu sa ne faca rau.

Ce trebuie sa faci pentru a tine post negru?

Exista mai multe tipuri de post negru, dar, atunci cand esti la inceput, ideal ar fi sa eviti mancarea solida timp de o zi. Nu sta 12 ore asteptand cu sufletul la gura lasarea serii, pentru ca apoi sa te indopi cu tot felul de bunatati—asa ceva ar fi total contraproductiv. Incearca sa te asiguri ca aportul tau zilnic de lichide nu depaseste 300 de calorii.

De asemenea, nu este indicat sa tii post negru oricand si oricum—mai intai trebuie sa-ti pregatesti organismul! In ziua dinaintea postului, mananca legume crude si bea multa apa, ceaiuri de plante si sucuri de fructe.

Daca intentionezi sa tii post negru o data pe saptamana, te sfatuim sa mananci ca de obicei timp de patru zile, apoi sa urmezi instructiunile pe care ti le vom prezenta imediat. Va trebui sa-ti rezervi trei zile pe saptamana pentru post (ziua dinaintea postului, ziua propriu-zisa in care tii post negru si prima zi de dupa post), iar pentru fiecare din aceste zile sa-ti stabilesti un anumit program.

Ziua 1: inainte de post

Sa presupunem ca vrei sa tii post negru intr-o zi de sambata. Vineri vei consuma doar fructe si legume crude. Probabil vei simti ca iti este foame, dar nu ceda tentatiei de a manca ceva mai consistent. In plus, nu uita ca trebuie sa bei multe sucuri de fructe, bauturi pe baza de legume si ceaiuri (naturale, desigur). Incheie-ti ziua cu o cina usoara si odihneste-te.

Ziua 2: postul negru

Dupa ce ai dormit aproximativ opt ore, incepe-ti ziua de post negru cu un pahar sau doua de apa. Te sfatuim sa-ti petreci aceasta zi acasa (din acest motiv am luat o zi de sambata drept exemplu) si sa-ti ocupi timpul cu tot felul de treburi marunte care sa nu te epuizeze.

Citeste, mediteaza, fa-ti ordine in sifonier, uda-ti plantele—fa diverse activitati care sa nu te solicite prea mult. In plus, bea multa apa si sucuri de fructe, dar ai grija sa nu mananci nimic—nici macar fructe!

Multe persoane decid sa bea sucuri naturale si supe de legume in ziua lor de post negru, dar totul depinde de nevoile organismului tau si de modul in care iti poti prepara bauturile. De pilda, poti sa bei un pahar cu suc de portocale, dar ai grija sa indepartezi mai intai pulpa. Supele de legume trebuie strecurate, pentru ca scopul tau este sa te mentii hidratat, dar sa nu-ti incarci sistemul digestiv cu alimente solide.

Ziua 3: dupa post

Asa cum am mentionat mai sus, nu-ti incheia ziua de post negru indopandu-te cu mancare. In prima zi dupa post (adica duminica in exemplul nostru), evita sa mananci alimente nesanatoase, cum ar fi faina alba, zaharul rafinat, mancarea de tip fast food, carnea grasa sau prajita si lactatele.

Insa, nu ezita sa consumi fructe, legume (crude, daca se poate), nuci, fasole si cereale integrale. Mananca moderat si incearca sa nu te fortezi prea mult inainte ca organismul tau sa-si refaca rezervele de energie.

Sursa: bzi.ro

Adaugă o întrebare, un comentariu sau o recenzie.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Filtru apă- antioxidantă și alcalină

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Compare
Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping

GRATUIT doar 10 zile

Inițiere în postul cu apă - pentru începători

Înscrie-te cu emailul și primești gratuit broșura
Informațiile tale personale nu vor fi niciodate distribuite terților